tack för marknadsföringen...

Oppositionsrådet i Åre kommun har ställt en interpellation till kommunfullmäktiges ordförande om min blogg. Hon anser att jag använder kommunens hemsida för partpolitik med anledning av att jag nämnt en socialdemokrat, en miljöpartist och en sverigedemokrat vid namn och samtidigt kommenterat något som de sagt eller gjort.

Det är ganska givet at en politiker kommenterar politik och det måste vara möjligt att göra det även på andra nivåer än den egna. Skulle jag vilja driva partipolitiska frågor skulle jag självklart inte göra det i det här forumet!

Jag kan väl bara tacka för dagens marknadsföring i två av länets medier! Besöksstatistiken lär ju gå upp!

(Oppositionsrådet har f ö samma möjlighet till en blogg-länk från hemsidan.)

Kommentarer
Postat av: Olle Olovsson

Eva!

Det går inte att jämföra vattenkraft med vindkraft när det gäler påverkan i tid och rum.

Vindkraftavtalen gäller 25 år. Därefter är spåren obetydliga,ca 4% av områdets yta är påverkat och det återställs och (vinden är kvar)

Mvh Olle Olovsson.

2009-04-02 @ 09:03:47
Postat av: S

Apropå ökad besöksstatisktik: All reklam är inte bra reklam. Och eftersom du använder en gratis bloggtjänst via blogg.se kan du ju faktiskt välja att blogga helt på egen hand och inte blanda in Åre kommuns hemsida i dina politiska åsikter och vardagsbetraktelser. En offentlig hemsida är ett fönster utåt. En personlig blogg är något annat.

2009-04-02 @ 13:39:07
Postat av: LN

Frågan är; är det kommunalrådets blott inom ramen för Åre kommuns hemsida - del av are.se eller är det Eva Hellstrands (personens i alla dess delar) blogg??

2009-04-03 @ 13:40:58
Postat av: Andreas Stenmark

Eva



Jag förstår inte oppositionsrådets interpellation på en punkt, vad är det vi skattebetalare ska ha betalat för? Blogg.se är ju en gratistjänst för det första, om vi ska granska eran hemsida ännu mer så ser jag endast en banner som troligtvis är gjord av eran webmaster och den tar MAX 30 min att göra med kafferast inräknad. Jag tror nog att Anna-Caren interpellation kostade mer än vad skattebetalarna har slantat ut för din blogg. Så vem är egentligen den som snor surt förvärvade skattepengar i denna fråga? En onödig (läs populistiskt) interpellation eller du som bloggar elektroniskt?

2009-04-06 @ 10:49:03
URL: http://andreasstenmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0