Posten hallå!!

Tillbaka igen efter lite semester, lite svårt att få upp farten igen vilken troligen tyder på att jag varvade ner under ledigheten och det var ju meningen.

Idag har vi tvingats till något jag inte upplevt tidigare - vi har ställt in en extra kommunstyrelse och ett ordinarie kommunfullmäktige på grund av att posten inte lyckats skicka ut kallelsen!! Det känns verkligen märkligt!
I torsdags lämnades en bunt kallelser till posten på det sätt kommunen brukar, i lådor och märkt med A-post. Det skickades till Sundsvall (vilket i sig känns ineffektivt eftersom de flesta brev ska delas i inom kommunen) och sen vet vi inte vad som hände. De skulle kommit fram fredags men först idag började några dyka upp hos ledamöterna.
Eftersom det är noga reglerat i lagstiftning och arbetsordning hur kallelse ska gå till fanns det inget annat för fullmäktiges ordförand eo mig att göra än att ställa in.

Kommentarer
Postat av: Kent Livendahl

Ja,ja posten är inte var den har varit! Fråga mig som jobbade 28 år där.

Kent

2009-12-02 @ 07:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0