en måndag i februari

Det blev en rätt lugn förmiddag. Tog en långpromenad med sonens två hundar före frukost och kände mig nöjd med en bra start på dagen!
Varit till Östersund på GNU (gemensam upphandlingsnämnd) idag. Det är ett viktigt område för påverkan det där med upphandling. jag brukar säga att det är när man öppnar plånboken man har reell makt. Det gäller för såväl mig som privatperson som när kommunen handlar. Miljökraven har ju stärkts mycket genom åren och nu handlar dte om sociala o etiska krav och om rättvisemärkning.
Ikväll har vi haft styrelsemöte i centerkretsen. Mycket att fundera över i år när det är två val - EU-parlamentsval och kyrkoval. Planeringen för nästa års kommun-, landstings- o riksdagsval är också i full gång.

En gammal kompis hörde av sig och ville ha lite hjälp med ett födelsedagstal till sin mamma. Jag hade råkat berätta vid ett tillfälle att jag brukar hålla rimmade tal. Så nu ska jag försöka hitta på något fyndigt till mamma Vivian i Karlstad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0