riksdagsdebatt o gamla mamma

Tittade på riksdagsdebatten om kommunernas ekonomi tidigare idag. Ingen vann!!!

Det var så oerhört förutsägbart och ganska dåligt från bägge håll. Den ena sidan vräker på om all världens elände och den andra slätar över.
Självklart är det tufft i kommunerna idag och det kommer att komma tillskott i vårpropositionen.
Men även om statsbidragen är kvar på samma nivå så har det tillkommit fastighetsavgift och sänkta arbetsgivaravgifter. Och jag vill gärna ha mer av den sortsens pengar - det känns mer som "egna pengar" i kommunen.

Har varit till mamma o pappa en stund idag. Mamma var ganska pigg så jag fick med henne ner för att dricka kaffe nere i köket. Sen satte jag på henne ytterkläderna och pappa o jag hjälptes åt att få ut henne i rullstolen. Det var ganska fint väder så vi gick upp och tittade på brorsans köttdjur.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Skoges

Kul med bloggen, Eva!!



2009-02-28 @ 09:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0