på väg hem

Väntar på nattåget hem. Har varit på resande fot ett tag.
I onsdags var jag på Folkbildningsrådets styrelse. Är adjungerad där som en följd av uppdraget i SKLs kultur&fritids-beredning. Sedan åkte jag till Karlstad för att vara ledig några dagar och hjälpa bonusdottern med hennes 30-årskalas.

Under tiden pågick i media hemma en diskussion om nya kommunchefens lön. Oppositionen försökte på KS, där vi beslutade om anställningen, att både äta kakan och ha den kvar. De ville ha Per-Eric Magnusson men ansåg att jag förhandlat fram en för hög lön och vill omförhandla den. Givetvis fanns inte den möjligheten! Däremot gäller den lönen fram till lönerevisionen i april 2011 vilket jag tycker är en bra deal!

Idag har jag varit på kollektivtrafikutredningens sammanträde. Det första delbetänkandet är ute nu och det pågår remisskonferenser runt om i landet. Många har reagerat med ryggmärgen och sagt tvärnej till förslagen - en del utan att ens läsa dem. Det blir spänannde att se remissvaren.
Nu är det resenärernas rättigheter som är på agendan. Och det är inte så enkelt att klura ut. Det blev långa diskussioner.

Sista vecka inför EU-parlamentsvalet är inledd idag. Ovisst hur det går men jag tror valdeltagandet till slut blir större än sist. Förtidsröstningen ligger bra till. På Stockholms central kan man förtidsrösta och dte tycker jag var ett bra initiativ!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Det känns märkligt att du reagerar på att en del inte ens har läst.(kollektivtafikutredningen) Hur är det på KS mötena här i kommunen, har alla läst på ordenligt så att rätt beslut fattas? Vad jag förstår så sprättar en del kuverten när de kommer till mötet. Rätta mig om jag har fel!

2009-06-03 @ 21:39:53
Postat av: Anonym

Hej Ylva

Under de år jag suttit i KS tror jag inte att jag någonsin sett någon sprätta kuvertet vid mötesbordet. Visst kan ledamöter vara olika mycket förberedda men alla tar sitt uppdrag på stort allvar och är förberedda. Dessutom träffas vi på gruppmöten nån kväll innan KS där vi diskuterar igenom punkterna. Hälsn Eva

2009-06-03 @ 22:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0