hemma igen

Det var svårt att blogga från Sydafrika. Från telefonen gick det inte alls och datoruppkoppling på hotellet o Johannesburg var seg.
Nu är jag i alla fall sedan två dagra hemma igen. Allt är uppackat och tvättat, jag har varit på kontoret, hunnit gå igenom åtminstone halva mailboxen, ordnat en försenad fördelsedagsmiddag för pappa Folke tillsammans med min svägerska, provmjölkat och haft en vigsel.
Men, som för alla andra jag känner som varit i Afrika,  så känner jag att Afrika finns kvar inom mig och jag funderar mycket över dagarna i Sydafrika.  Min rubrik på veckan är "allt är inte svart eller vitt".....

Det var stora kontraster; sexfilig motorväg intill kåkstäder, enorma fotbollsanläggningar intill en annan kåkstad, en pjäs på The market theater om utnyttjade svarta tjejer och stora reklamsyltar för Footlose, Det var segregation. Det var oro inför framtiden.
Men ändå framtidstro och engagemang. Många frivillig arbetare som jobbar med ungdomar. Ett häftigt landsskap. Välutvecklad turism i Cape town.  Och mycket annat........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0