ny kommunchef på gång

Hade en extra kommunstyrelse i morse för att besluta om anställning av en ny kommunchef. Rekryteringsarbetet med intervjuer och funderande har tagit mycket tid de senaste månaderna. Men jag är otroligt nöjd och tror att vi i Per-Eric Magnusson från Lycksele får en riktigt bra efterträdare till Gunnar. I 15 år har Gunnar varit kommunchef, det är en lång tid och mycket har hänt genom åren.
Två kvinnliga KS-ordföranden har det varit under dessa år; Elsa Danielsson (S) och jag, i två omgångar var. När Gunnar började var både han och Elsa nya i sina roller. Det måste nog varit ganska tufft.

Per-Eric har varit på kommunchefsstolen 11 år i Lycksele och dessförinnan ekonomichef i samma kommun. Jag har 12 år som kommunpolitiker nu så den samlade erfarenheten är ganska stor.

Resten av dagen har ägnats åt planfrågor. En genomgång av översiktsplanearbetet för Åredalen men fokus på permmanentboende, turistboende och industrimark. Det finns goda möjligheter att nå den målsättning sför antal bäddar om finns i Åres vision 2020.

Men något som varit segt på sistone är att få till byggklara tomter för permanentboende. Två områden står startklara men har ändå inte kommit igång. Nu måste vi fokusera på att klara det. För intresse finns!


Efter planmötet rusade jag iväg till lilla mamma som är på Tallkronan på avlastning (inte så pigg idag), sen hem och packade och nu är jag på tåget mot STockholm.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilka områden är det som står byggklara, kan en av dem vara Hållgården i Undersåker?

2009-06-06 @ 00:16:07
Postat av: Eva

Ja, Hållgården är ett av dem

2009-06-06 @ 22:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0